איך לא להיות ביישנית

בואי ללמוד איך להפסיק להיות ביישנית

את כל הזמן מפחדת שיישאלו אותך משהו בכיתה או בלימודים באוניברסיטה? או שאת חוששת מזה שהבוס שלך יפנה אלייך? או שאולי את מפחדת מכל שיחה שאת מנהלת עם בנים או גברים? כך או כך, ביישנות היא לא כיף חיים. היא גורמת לנו להתפדח לדבר, היא מונעת מאיתנו להיות בקשר עם אנשים, והיא גורמת לנו לפספס הזדמנויות. אז איך תוכלי לא להיות ביישנית? במאמר זה אלמד אותך איך להתגבר על ביישנות. אך ראשית כדאי שנבין מה באמת החסרונות של ביישנות, כדי שנבין למה רצוי לשנות את התכונה הזו, אפילו מעט.

מה החסרון בלהיות ביישנית?

ביישנות היא תכונה טבעית ואנושית, ואולי אפילו מתוקה לפעמים. אבל הנה כמה חסרונות בלהיות ביישנית:
– קשה יותר למצוא חברים וחברים ככה.
– אם את ביישנית כנראה יהיה לך קצת קשה יותר להשיג חבר.
– זה יכול לגרום לאנשים לחשוב עלייך כל מיני דברים לא נכונים.
– אולי זה יגרום לאנשים לפנות אלייך פחות.
– זה יכול לגרום לך לפספס כל מיני הזדמנויות בחיים כמו קבלה לעבודה חדשה וטובה.
– זה לא נעים לחוות את הבושה והחשש לפני כל אינטראקציה עם אנשים.
ויש גם עוד כל מיני חסרונות אחרים בלהיות ביישנית.

כעת, אחרי שהבנו מה החסרונות של ביישנות – נרצה כמובן להבין איך אפשר לשנות את זה. אז איך מתגברים על ביישנות ואיך לא להתבייש מאנשים בלימודים, בעבודה או בכל מקום אחר?

איך לא להיות ביישנית

איך להתגבר על ביישנות

הנה 4 טיפים שיעזרו לך להתגבר על ביישנות ולהפסיק להיות ביישנית:

1. תלמדי להעריך את עצמך

כדי להפסיק להיות ביישנית את צריכה לחזק את הביטחון העצמי שלך. ולשם כך, חשוב שתלמדי להעריך את עצמך. כדי לעשות זאת תוכלי להגיד לעצמך כל יום מול המראה דברים חיוביים. או שתוכלי לכתוב מה את אוהבת בעצמך או לנהל רשימה יומית של הדברים המוצלחים שעשית מדי יום.

2. תקפצי למים ותתחילי לדבר וליצור יותר אינטראקציות

כדי להתגבר על ביישנות ולהפסיק להתבייש מאנשים – חייבים לצאת מהגישה “הביישנית”. כלומר, יש להפסיק לחשוש מאינטראקציה עם אנשים. ומה שהכי עוזר לשם כך – זה לקפוץ למים. כלומר, להתחיל לדבר, וליצור יותר שיחות ואינטראקציות עם אחרים. או לכל הפחות, להשתתף יותר בשיעור או להצטרף לשולחן עם שאר העובדים בחדר האוכל.

3. תביני שכולם מתביישים במידה מסוימת 

כשאנחנו מתביישים וביישנים במיוחד באופיינו – נדמה לנו שרק אנחנו כל כך ביישנים. כלומר, לרוב, אנשים ביישנים ירגישו שאנשים אחרים הרבה יותר מלאי ביטחון עצמי מהם. אבל, בפועל, כמעט כל אחד מאיתנו מתבייש במצבים מסוימים. חלקנו מתביישות ליד בנים, חלקנו מתביישות בעבודה, חלקנו מתביישות משיחה עם בני המשפחה, וחלקנו מתביישות יותר ליד החברות. וכך גם הבנים – כל אחד כמעט מתבייש מאיזשהי סיטואציה. כך שאם תפנימי שכולם מתביישים כמוך, זה יסייע לך ב”הרגעת” הביישנות שלך. וזה יעזור לך להתמודד עם הביישנות. ואולי אפילו זה יעזור לך להפסיק להתבייש מאנשים.

4. תייחסי פחות חשיבות למה שאחרים אומרים

אחותך לא אוהבת את איך שאת מתלבשת וזה מוריד לך את הביטחון? ההורים שלך תמיד אומרים לך שאת קצת מלאה? או שאולי החברות שלך אומרות לך שהאיפור שלך לא מחמיא לך? בכל מקרה, אחד מהסממנים החשובים של בגרות אישית, בעיניי, הוא להבין שמה שאחרים אומרים זה הדעה שלהם. וזה לא אמור “לגעת בך” – אם את לא רוצה. כלומר, אולי האיפור באמת לא מחמיא לך, והחברות יוכלו ללמד אותך להתאפר יפה יותר. זה יכול רק לתרום לך. כך שכדאי להיות פתוחים לביקורות. אבל, אם את לא מסכימה עם הביקורות – זכותך המלאה לחשוב אחרת. ואת ממש, אבל ממש, לא אמורה להיעלב מדעות של אחרים שאת לא מסכימה איתם. כך שאם תתחילי להבין ולהפנים שמה שאחרים אומרים זה לא סוף העולם – החיים שלך יהיו קלים יותר. וסביר להניח שזה מאוד יעזור לך להתגבר על הבושה או המבוכה.

עד כאן לפוסט זה על איך לא להתבייש מאנשים ועל איך לא להיות ביישנית 🙂

ואם את כבר כאן, אולי תתענייני גם במאמרים הבאים:
איך להעלות את הביטחון העצמי.
כיצד לא לריב עם החבר.
איך לריב נכון עם בן הזוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!