טיפוח ידיים וציפורניים

כל מה שחשוב לדעת על טיפוח הידיים וטיפוח הציפורניים

סובלת מידיים יבשות ונמאס לך מהעור היבש בידיים? ביקרת במדינה קרה או שאת גרה במדינה קרה, ואת סובלת מעור סדוק בידיים ומפצעי קור בידיים? או שאולי את סובלת מידיים יבשות בשל האקלים החם של מדינת ישראל? או שאולי את בכלל סובלת מפיגמנטציה בידיים או מקמטים בידיים? או שייתכן שהבעיה שלך היא בכלל בציפורניים – אולי את סובלת מפטריה בציפורניים, מציפורן חודרנית או מציפורניים חלשות. כך או כך, במאמר זה נבין כל מה שחשוב לדעת טיפוח ידיים וציפורניים. כך שאם את רוצה לדעת מה כולל טיפוח ידיים נכון או טיפוח ציפורניים נכון – מאמר זה הוא בדיוק בשבילך.

טיפוח ידיים וציפורניים

טיפוח הידיים

טיפוח הידיים כולל את שלב ניקוי הידיים, את שלב מריחת קרם הלחות ואת שלב הפילינג.

ניקוי הידיים

ידיים מזוהמות ומלוכלכות עלולות להפיץ מחלות זיהומיות, כמו הקורונה, סלמונלה ושפעת. וירוסים ונגיפים שונים עלולים לחדור לגופנו, אם לא נשטוף את ידיינו כראוי.

בהסתכלות על המצב הנוכחי שמאפיין את העולם של היום, בו אנחנו כל הזמן נוגעים בטלפון ובחפצים מלוכלכים אחרים – כדאי לשטוף ידיים באופן אידיאלי לאחר כל שעה עד חמש שעות. רצוי לשטוף את הידיים עם סבון אנטיבקטריאלי.

רופאים מציעים לשפשף היטב את הידיים למשך 20 שניות לפחות בזמן ניקוי הידיים. כולל את גב הידיים, האצבעות, האזור בין האצבעות ופרקי הידיים. אם את עונדת טבעות, הסירי אותן לפני ניקוי ידייך.

טיפוח הידיים

מריחת קרם ידיים

קרמי ידיים עדיפים על קרמים לגוף בכמה היבטים. לרוב, הם עמידים יותר ועבים יותר בטבעם.

במידה ויש לך עור יבש במיוחד, כדאי להשתמש בקרם ידיים על בסיס שמן. מרכיבים כמו גליצרין, וחומצות אלפא הידרוקסיות מועילים מכיוון שהם פועלים כחומרי לחות. מרכיבים אלו ואחרים בקרמי ידיים מושכים את הלחות מהאוויר לעור שלך, ובכך הם מטפלים בעור היבש בידיים.

כאשר השכבה העליונה של העור שלך מתייבשת עקב מחסור במים, התוצאה היא סדקים על פני השטח ומרווחים בין תאי העור. החומרים המרככים בקרמי הידיים פועלים כחומרי ריכוך הממלאים את החללים הריקים בין תאי העור שלך. ובכך קרמי הידיים הופכים את העור שלך לחלק יותר.

מריחת קרם הגנה על כפות הידיים

טיפוח כפות הידיים כולל גם מריחת קרם הגנה על הידיים. כמו שחשוב שיהיה לך קרם הגנה לפנים מומלץ שיהיה לך גם קרם הגנה לגוף. וחשוב שתקפידי למרוח את מקדם ההגנה על הידיים – אם חשוב לך טיפוח עור הידיים. כי כמו שאם לא נשים קרם הגנה על הפנים – אז תהיה לנו יותר פיגמנטציה וקמטים בפנים. כך גם אם לא נשים קרם הגנה על הידיים – אז יש יותר סיכוי שנחווה פיגמנטציה בידיים או קמטים בגב כפות הידיים.

פילינג לידיים

אחת לשבועיים או חודש – כדאי לעשות פילינג לידיים. בדיוק כמו שכדאי לעשות פילינג לגוף כדי להסיר תאי עור מתים – כך גם עבור הידיים. זה יעזור לך להשיג עור חלק ונעים יותר בכפות הידיים. הכוונה בעיקר לגב כף היד החיצונית – בה נוהגים לצוץ קמטים בידיים או פיגמנטציה בידיים עם הגיל.

שתיית מים מרובה ותזונה נכונה

שתיית מים מרובה ותזונה נכונה חשובה עבור כל היבט בטיפוח. זה חשוב לטיפוח השיער, לטיפוח הפנים וגם לטיפוח ידיים וציפורניים. זה יעזור לעור הידיים להיראות חלק יותר, ויגרום לעור להיות בעל מרקם נעים יותר. וזה יסייע במניעת הופעת קמטים בידיים. ותזונה נכונה תעזור לעור הידיים להיות בריא יותר ולציפורניים להיות חזקות יותר.

טיפוח הציפורניים

כמו שחשוב להשתמש באמבט לרגליים לפני גזיזת ציפורניים ברגליים, כך גם בעור הידיים. לכן עשי מקלחת במים פושרים לפני טיפוח וגזירת הציפורניים, או שטפי או השרי את הציפורניים במים חמימים למשך כמה דקות בודדות. מבחינת לק ג’ל – אין בעיה לעשות את זה, אבל אם מרגישה שהציפורניים צריכות שיקום – תני להן את השיקום שהן צריכות. ואם את צריכה להסיר לק ג’ל בבית ולא יודעת איך – קראי את המאמר על איך להוריד לק ג’ל בבית.
ובמידה והציפורניים חלשות – תשימי לק לחיזוק הציפורן. וכמו שחשוב לשמור על ציפורניי הרגליים מבין פטרת בציפורניי הרגליים או מפני ציפורן חודרנית – כך גם מבחינת ציפורניי הידיים. גם אותן חשוב לשטוף בקביעות וביסודיות. וגם אותן צריך לטפח בזהירות – מבלי לפגוע בעור מסביב לציפורן שמגן עליה.

טיפוח ציפורניים

עד כאן לפוסט זה על טיפוח ידיים וציפורניים 🙂

ואם את כבר כאן, אולי תתענייני גם בפוסטים הבאים:

טיפוח אינטימי
טיפים לטיפוח הפנים
טיפוח לנערות
טיפים לטיפוח השיער

התמונות בעמוד נלקחו מ-allure ומ-skinkraft.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!