מסקרה - המדריך המלא

רוצה לדעת איך לבחור מסקרה או איך לשים מסקרה? כל מה שרצית לדעת על שימוש במסקרות בפוסט הבא.

יש לך עיניים קטנות, ואת רוצה ללמוד איך אפשר להדגיש אותן? רוצה ללמוד איך להאריך ריסים או איך לשים מסקרה בלי גושים? הגעת למקום הנכון. בפוסט זה נלמד מהי מסקרה, איזה סוגי מסקרות יש, איך לבחור מסקרה בצורה נכונה ומתאימה עבורך, ואיך להשתמש במסקרות. כולל כמובן טיפים מנצחים להדגשת העיניים והארכת הריסים באופן מקצועי ומחמיא יותר.

מסקרה

מהי מסקרה?

מסקרה היא מוצר איפור שנועד לשם הארכת הריסים והדגשת העיניים. כלומר, מסקרה מאריכה ריסים, והיא מעבה אותם. והיא גם מדגישה את אזור העיניי, “פותחת” את העין, ומשדרגת משמעותית את האיפור.

סוגי מסקרות

יש כל מיני סוגי מסקרות, כמו:
1. מסקרה שקופה לריסים – המשמשת כ”פריימר” למסקרות השחורות (או הצבעוניות), לשדרוג התוצאה הסופית.
2. מסקרה מעבה ומעגלת – יש מסקרות שנועדו במיוחד לעיבוי הריסים ול”סלסול” שלהן.
3. מסקרה מאריכה ומפרידה בין הריסים – מפרידה בין כל ריס וריס, מאריכה את הריסים, ומוסיפה להם נפח.

המסקרות מגיעות בעיקר בצבע שחור או בצבעים כמו חום, אדום, ירוק או כחול.

המותגים העיקריים שמשווקים מסקרות הם: לנקום, רבלון, לוראל, מייבלין, PUPA, אסתי לאודר, קליניק, קרליין, ג’ייד, MILLUCA, אסנס, ביוטיקר, סקארה ועוד.

מסקרה מומלצת

איך לבחור מסקרה נכון?

רוצה לדעת איך לבחור מסקרה מומלצת וכזה שבאמת תתאים לך? הנה 4 דברים חשובים שעלייך לקחת בחשבון.

1. מותג

כשאת קונה מסקרות, כדאי לך לבחור במותגים שאת כבר מכירה וסומכת עליהם. למה? כי זה יעלה את הסיכוי שתהיי מרוצה מהמוצר, ושלא תצטערי שקנית אותו. בנוסף, העדיפי לרכוש מסקרות ממותגי איפור שנחשבים למובילים בתחום. כמו לוראל, מייבלין, פופה, קליניק, אסתי לאודר וכו’. ולדעתי, לא כדאי לך להתפשר על המסקרות של מותגי האיפור הזולים במיוחד – כמו סאקרה, ביוטיקר או אסנס. העיניים שלך הן אזור רגיש וחשוב, ומגיע להן את הטוב ביותר. ולכן העדיפי לבחור במסקרות של מותגי איפור שאת יודעת שהמוצרים שלהם עוברים בדיקות דרמטולוגיות. כמו המסקרות של לוראל, של קליניק או של אסתי לאודר למשל.

2. מברשת מאסיבית לעומת מברשת צרה ודקה

אם את רוצה מראה של ריסים ארוכות, אבל כך שהריסים לא ידבקו זו לזו, ומבלי שיווצרו גושי מסקרה בריסים, אז כדאי שתשתמשי במסקרות עם מברשת צרה ודקה, בעלת זיפים צפופים, כמו של מסקרה טלסקופיק של לוראל. רק מברשות כאלה מאפשרות לפזר את החומר באופן אחיד לאורך כל הריס בנוחות. ורק מברשות כאלה מאפשרות להפריד כל ריס וריס באופן מדויק.
ואילו אם את רוצה מראה של ריסים דרמטיות ובולטות עוד יותר, את יכולה להשתמש במסקרות עם מברשת עבה ונפוחה בתור שכבה שנייה או שלישית. אבל אני לא ממליצה לך אף פעם להשתמש במסקרות עם מברשת עבה בתור שכבה ראשונה (או בכלל). וזאת כי אינן מאפשרות להפריד את הריסים כמו שצריך. מה שמוביל לגושי מסקרה, לריסים דבוקים ולמראה לא מקצועי של האיפור.

איך להאריך ריסים עם מסקרה
בתמונה ניתן לראות מברשת "עבה ונפוחה" ולא צרה ודקה

בחירת מסקרות בצורה נכונה - המשך

3. צבע

כשאת קונה מסקרות, עדיף לך לבחור בצבע השחור הקלאסי, ולא במסקרה חומה, אדומה, כחולה או ירוקה.
רוצה לעשות איפור עדין ליום יום? אז כדאי שתדעי שגם אם את רוצה מראה טבעי, לדעתי עדיף לך לבחור במסקרות שחורות ולא בחומות. על אף שאולי את חושבת שחום יכול להיראות טבעי יותר ובולט פחות (במיוחד אם את בהירה במיוחד). אבל בעצם, לרוב אין זה נכון לדעתי. מכיוון שהריסים שלנו הן שחורות (או אפורות), אז מסקרות בצבע חום יוצרות מראה מאוד לא טבעי ו”מוזר”. וגם, את תמיד יכולה להוסיף רק שכבה עדינה אחת של מסקרה שחורה, למראה טבעי ועדין יותר. 

4. מחיר

גם המחיר של המסקרות הוא פרמטר שעלייך לקחת בחשבון בעת הרכישה. במיוחד אם את משתמשת הרבה במסקרות וצריכה לקנות אחת חדשה מדי תקופה. זיכרי גם שאם את רוצה מסקרה איכותית, את לא חייבת אחת יקרה כמו מסקרה אסתי לאודר או קליניק. מסקרות איכותיות ועמידות אפשר למצוא גם יותר בזול, מבלי להתפשר על האיכות. למשל, המסקרות של לוראל, קרליין, ג’ייד, מייבלין או פופה הן גם מסקרות טובות. הן גם איכותיות, וגם נגישות המחיר.

מסקרה טובה

איך משתמשים במסקרה

אופן השימוש במסקרה הוא טריויאלי ואינטואיטיבי. כל מה שצריך לעשות זה למרוח אותה על הריסים. אבל איך לשים מסקרה כך שזה יראה מושלם וללא גושים? זה כבר לא כל כך פשוט. אז הנה כמה טיפים מעולים:

1. התחילי משימוש בקרם בסיס ובקונסילר לאזור העיניים

קודם כל, אל תשימי מסקרה מבלי לטפל קודם באזור העיניים. למה הכוונה? אז ככה… התחילי משטיפת הפנים, ואז תשימי קרם בסיס כמו פריימר או קרם לחות. לאחר מכן, רצוי לשים קונסילר באזור העיניים, ומייק אפ בגוון תואם על שאר הפנים. וזאת שכן עם הגיל, באזור העיניים נוטים להופיע קמטים, והקונסילר הקליל והדק ממלא אותם טוב יותר מאשר מייק אפ. ואז כמובן טשטשי ומזגי את המייק אפ עם הקונסילר. זה יעזור לך להכין את אזור העיניים למסקרה, ומוביל לתוצאה סופית יפה ומחמיאה יותר. 

2. המשיכי עם צללית

אם יש לך זמן, בצעי גם את השלב המקדים הזה, אשר בשונה מהשלב הקודם שהוא בגדר “חובה”, השלב הזה אופציונאלי.
הצלליות יכולות לתרום רבות ליצירת מראה של עיניים מחמיאות יותר, והן יכולות לשדרג את האיפור ואת התוצאה הסופית פי כמה וכמה. למשל, באמצעות צלליות אפשר “לתקן” או לאזן מראה של עיניים שקועות, גדולות, קטנות או קרובות מדי. רוצה לדעת איך? היכנסי לפוסט שכתבתי על איפור עיניים בהתאם למבנה העין. בכל מקרה, אם יש לך עוד 5 דקות להשקיע על לשים צללית, זה לגמרי יכול לשדרג את ה-LOOK שלך. 

3. תשימי עיפרון או אייליינר

שלב מקדים ואופציונאלי נוסף הוא לשים עיפרון לעיניים או אייליינר. זה יכול להדגיש את עינייך ולגרום להן להיראות יפות עוד יותר. טיפים: אם יש לך עיניים קטנות, תשימי עיפרון בעיפרון בגוון שמנת, שיגדיל את שטח העין ויפתח את העין. ואילו אם יש לך עיניים גדולות ובולטות, עיפרון או אייליינר שחור יהיה מושלם בשבילך.

קונסילר
רוצה להדגיש את הריסים? כדאי שתתחילי מקונסילר וצלליות

איך שמים מסקרה - המשך

4. תמרחי את המסקרה משורש הריס כלפי מעלה

אחרי שהכנת את העיניים, וסיימת עם הפריימר, הקונסילר, הצלליות והאייליינר, הגיע זמן לעבור למה שהתכנסו בשבילו – איך מורחים מסקרה נכון? הדרך הנכונה לשים מסקרות היא לבנות אותן משורשי השערה. רק כך הריסים לא “ייפלו” יותר מאוחר. אחרת, אם את שמה את החומר רק בחלקי הריס העליונים, הריסים שלך פשוט ייפלו וייצנחו למטה אחרי כמה דקות או שעות. מה שיגרום לריסים להיראות רע ולאיפור להיראות לא מקצועי. ולכן, חשוב לבנות את המסקרה משורשי הריסים, ולמרוח אותה משורשי הריסים כלפי מעלה.
לא רוצה שהמראה שיווצר ייראה מוגזם ולא טבעי? הסתפקי בשכבה אחת של חומר. ואם את רוצה דווקא ריסים מודגשות יותר – פשוט תשימי כמה שכבות. שימי לב שבמידה ואת רוצה לבנות מראה של ריסים מודגשות במיוחד, ואם יש לך צורך במריחת כמה שכבות, אז מומלץ לחכות כחצי דקה בין שכבה לשכבה. וזאת כדי לתת לחומר להתקבע קצת על הריסים, וכדי למנוע הדבקה של הריסים ומריחה של צבע שחור על כל העיניים והעפעפיים.

5. “טיפ של דוגמניות” – למצמץ

הריסים הטבעיות שלך קצרות מדי? רוצה שהריסים שלך יראו הכי ארוכות שאפשר? הנה “טיפ של דוגמניות” לריסים ארוכות יותר: כשאת שמה מסקרה, ומתחילה משורש הריסים כפי שהסברתי, ומצמצי קלות (פעם אחת!) כאשר את מגיעה עם המברשת לקצה העליון של הריסים. כך הריסים ירדו למטה והמברשת תעלה למעלה ותצליחי להאריך את הריסים על ידי בניית החומר בקצה הריסים העליון. נשמע טיפשי? תתפלאי, אבל הטריק הזה יכול להאריך את הריסים באופן משמעותי.

6. תיקון האיפור בעיניים

כשאנחנו שמות מסקרה, החומר השחור יכול להימרח באזור העיניים שלנו, ובמיוחד על העפעפיים. מה שיוצר מראה חובבני וכזה שצריך לתקן כמובן. וכדי לתקן את הכתמים השחורים על העפעפיים, אני אוהבת להשתמש במקלון אוזניים. וזאת כי הוא מאפשר להסיר כתמי מסקרה בזהירות ובעדינות גם ממקומות שקשה להגיע אליהם. אין לך מקלון אוזניים בשלוף? תוכלי להשתמש בחתיכת נייר מגולגלת במקום.

הדגשת הריסים והעיניים

טיפים נוספים לשימוש במסקרות

ולסים, להלן עוד 5 טיפים מעולים לשימוש נכון ומקצועי יותר במסקרות:

1. תדעי מתי לוותר על הצללית

שכחת לשים צללית וכבר שמת את המסקרה? אולי כדאי שתוותרי על הצללית הפעם. אחרת, הצללית כנראה תשאיר אבקת צבע על הריסים שלך, ותהרוס את הצבע השחור בו הדגשת אותן. ובפעם הבאה, פשוט תשימי צללית לפני השימוש במסקרה, כפי שהסברתי קודם לכן.

2. נסי לשים מסקרה שקופה בתור שלב מקדים

הריסים שלך קצרות, בהירות או מבולגנות למדי? אל דאגה. מסקרות שקופות הומצאו בדיוק בשביל זה. מדובר למעשה בשלב מקדים למסקרות שחורות, שנועד כדי לעבות, להאריך ולסדר את הריסים. הרי אחרי שהצבע השחור כבר נמצא על הריסים שלך, כבר קשה לסדר אותן. אבל אם סידרת אותן קודם עם מסקרה שקופה – אז השחורה כבר תחמיא לריסים בפעם הראשונה שתשימי אותה, מבלי שתצטרכי לסדר כל ריס וריס. ולכן, מסקרות שקופות זה בהחלט משהו ששווה להשקיע עליו עוד חצי דקה, כדי לשדרג משמעותית את התוצאה של איפור העיניים והפנים.

3. השתמשי במברשת נוספת כדי למרוח את המסקרה

על המברשות של המסקרות נאגר המון חומר שחור, פשוט כי המברשות “שוחות” בחומר הזה. מה שגורם למרווחים בין הזיפים במברשות להתמלא ביותר מדי חומר. החומר הזה, מוביל כמובן לגושי מסקרה שחורים בריסים, שלרוב הם ממש ממש לא מחמיאים. אז מה עושים? הניחי את החומר השחור עם המברשת שבאה עם המוצר. אבל כדי למרוח ולפזר אותו לאורך הריס – נסי להשתמש במברשת אחרת, שתדאגי לנקות ולשטוף מפעם לפעם.

4. מסקרה יבשה – האם חייבים לזרוק?

אם מסקרה התייבשה – זה לא אומר שחייבים בהכרח לזרוק אותה. אם למשל מדובר במסקרה טובה ויקרה כמו מסקרה קליניק – אולי כדאי לך לנסות להציל אותה. איך? פשוט הרטיבי את קצה המברשת במים, הכניסי חזרה לתוך המוצר, ותראי שהוא כמעט “כמו חדש”.

5. מסקרות עמידות במים – לאירועים מיוחדים

אני לא ממליצה על שימוש במסקרה עמידה במים על בסיס יומיומי. וזאת כי מסקרות אלו הן קשות במיוחד להסרה. מה שמאלץ אותך לשפשפף את עור העיניים בעת הסרת האיפור, וגורם לפגיעה בעור העדין של העיניים בזמן שטיפת והסרת הצבע והחומר מהריסים. (למידע נוסף – היכנסי לפוסט על הסרת איפור בצורה נכונה). ולכן, העדיפי להשתמש במסקרות רגילות ליום-יום, ואת המסקרות נגד מים השאירי לאירועים מיוחדים, כמו לבריכה או לחתונה מרגשת.

עד כאן לפוסט זה 🙂

אולי תאהבי גם את המאמרים הבאים:

הדבקת ריסים מלאכותיים
איפור מעושן – איך לעשות את זה נכון?
איך לשים צללית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!