צבע לשיער ללא אמוניה

כל מה שחשוב לדעת על צבע שיער ללא אמוניה בפוסט הבא.

נכון שצביעת שיער היא אפשרות נהדרת, שרבות שמחות שהיא קיימת ומשתמשות בה. אבל האמת היא, שלצביעת שיער יש גם חסרונות. וזה לא הכי בריא שיש עבור השיער או הקרקפת שלנו. עד שהגיע צבע השיער ללא אמוניה, שטוענים שהוא בריא יותר. ולכן, נשים רבות בוחרות להשתמש בצבע שיער בלי אמוניה. אבל, האם זה באמת יותר בריא לשיער ולקרקפת שלנו? או שזה שוב עוד טריק שיווקי של חברות צבעי השיער ומותגי הטיפוח? יצאנו לבדוק כל מה שחשוב לדעת על צביעת שיער עם צבע ללא אמוניה. כמו מה זה אומר, מה היתרונות והחסרונות של זה, במה זה שונה מצבעי שיער רגילים, ומתי נעדיף לבחור בצבעי השיער שלא מכילים אמוניה.

צבע ללא אמוניה

כל מה שחשוב לדעת על צבע לשיער בלי אמוניה

מה זה צבע לשיער ללא אמוניה?

בשביל שנבין מהם צבעי שיער בלי אמוניה, והאם הם בריאים ומומלצים יותר מצבעי שיער רגילים, כדאי שנלמד מהו תפקיד האמוניה בצביעת השיער. האמוניה היא למעשה כימיקל שנועד להעלאת רמת ה-PH של השיער במהלך צביעתו. וזאת כדי לאפשר לפיגמנט הצבע לחדור לעומקי השיערה. בנוסף, האמוניה תורמת להבהרת פיגמנט השיער, בדומה לפעולתו של החמצן. למידע נוסף על אמוניה – לחצי כאן לערך המונח בויקיפדיה. בכל מקרה, בצבע שיער בלי אמוניה, לעומת זאת, משתמשים בעצם בחומרים אחרים שיחדירו את פיגמנט הצבע לשיערה. החומרים האחרים הללו הם בדרך כלל שמנים שונים.

צבעי שיער בלי אמוניה V.S צבעי שיער עם אמוניה

בעבר הרחוק, צבעי שיער ללא אמוניה נחשבו לצבעי שיער זמניים. וזאת כי הצבע נמוג ונעלם די במהירות מהשיער, כי הוא לא הוחדר היטב לתוך השיערה. ואז, לפני כעשור, לוראל הוציאו סדרת צבעי שיער ללא אמוניה בשם INOA, בטכנולוגיה חדשנית שמסוגלת להחדיר את הצבע לסיבי השיערה באמצעות שמנים ייעודיים. מאז, כמובן שמתחרים אחרים חיקו את הטכנולוגיה של לוראל. וכך נכנסו לשוק צבעי שיער נוספים ללא אמוניה, והמבחר של צבעי שיער אלו גדל.

צבע שיער ללא אמוניה

מה ההבדל בין צבעי שיער עם אמוניה לעומת ללא אמוניה?

על פי ג’ניפר ג’יי, מעצבת שיער אמריקאית מוכרת – “צבע לשיער ללא אמוניה אולי לא גרוע יותר מצבע שיער רגיל, אבל הוא עדין מזיק לשיער באותה מידה”. למה? כי הוא עדיין מכיל כימיקלים אחרים, כמו חמצן. עם זאת, אומרת ג’ניפר “צבע שיער נטול אמוניה בד”כ יהיה טוב ובריא יותר לשיער שלנו, מאשר צבע המכיל אמוניה. אבל, זה תלוי בסוג הצבע ובכמות הכימיקלים שהוא מכיל”.

אז למה בעצם אנשים עדיין משתמשים בצבעי שיער ללא אמוניה? התשובה היא, שלטענת חלק מהם, התוצאות הן עדיין לא אותו הדבר. כעת ננסה להבין מהם באמת ההבדלים בין שני סוגי הצבעים לשיער. ונרצה ללמוד על היתרונות והחסרונות של צביעת שיער עם צבע בלי אמוניה, ולהבין מתי יהיה כדאי לנו לבחור באפשרות זו.

צבע בלי אמוניה

צבע שיער בלי אמוניה - יתרונות וחסרונות

לסיכום, נדון כעת ביתרונות ובחסרונות של צבע השיער בלי האמוניה.

יתרונות

1. אם את רוצה לכסות שיער אפור לראשונה, או פשוט לצבוע את השיער בפעם הראשונה – כדאי שתשתמשי בצבע שיער בלי אמוניה.
2. אם את רוצה להוסיף מעט ברק וצבע עדין לשיער, מבלי שתצטרכי לצבוע את השורשים ולחזור על התהליך מדי חודש, עדיף שתשתמשי בצבע ללא אמוניה. כך הצבע שיוחדר לשיער יהיה עדין יותר, וההבדל בינו לבין צבע שיערך הטבעי יהיה מורגש פחות.
3. במידה ואת מעוניינת בצבע שיעלם בהדרגה בכל חפיפה – צבע ללא אמוניה יהיה מושלם עבורך. 
4. אם חשוב לך ששיערך ירגיש טבעי ולא יבש (כמו ששיער צבוע מרגיש בדרך כלל) – צבע שיער בלי אמוניה הוא בדיוק מה שאת צריכה.
5. במידה והעור או הקרקפת שלך הם רגישים במיוחד, אין ספק שעדיף לבחור בצבע ללא אמוניה.
6. צבע לשיער ללא אמוניה מתאים במיוחד לשיער פגום יחסית, ולשיער שעבר המון החלקות או טיפולי עיצוב אחרים.
7. אמוניה יכולה להיות מסוכנת לבעלי חיים ולאדם. אמנם אמוניה בצבע לשיער לרוב תגיע בריכוז נמוך, שהוא לא מסוכן מאוד. אבל עדיין, אם החומר הזה מסוכן לנו, אז ברור שצבע לשיער שלא מכיל אמוניה יהווה יתרון. כי פשוט אין בו את האמוניה המסוכנת הזו.

ועכשיו נעבור לסקירת החסרונות של צבע לשיער בלי אמוניה.
צביעת שיער

צבעי שיער בלי אמוניה – חסרונות

1. צבע ללא אמוניה מביא לתוצאות עדינות יותר

צבעי שיער ללא אמוניה מביאים לתוצאות עדינות יותר. ולכן, אם את רוצה להבהיר שיער חום לבלונד – כנראה שתצטרכי להתחיל מצבעי שיער עם אמוניה. ואולי גם בהמשך, כדי לשמור על חוזק הצבע הבהיר, כנראה שתצטרכי מפעם לפעם לצבוע עם צבעי שיער עם אמוניה, ולא בצבעי השיער ללא אמוניה, שמובילים לתוצאות הרבה יותר חלשות, והרבה פחות בולטות ומורגשות.

2. צבע שיורד בשטיפה

מדובר בצבע לשיער שיורד בחפיפה – כלומר, עם החפיפות, הצבע לאט לאט יורד. שלא כמו צבע רגיל לשיער, שנשאר עמיד יותר גם לאחר חפיפות רבות. (כך שאם את צובעת מחום לבלונד, ומשתמשת בצבע שיער בלי אמוניה, אז כנראה שהבלונד ירד בחפיפות גם מאורכי השיער. ואז תצטרכי לחדש גם את אורכי השיער והקצוות (ולא רק את השורשים) בכל צביעה. שלא כמו בצבע רגיל. וחבל לצבוע את כל השיער בכל פעם. ולכן במקרים כאלו של שינוי גוון תמידי – עדיף לך להיצמד לצבעי השיער הרגילים. מפעם לפעם תוכלי להשתמש באלו בלי האמוניה. אבל רצוי לא באופן קבוע. וזאת בשביל שהבלונד יישאר על אוכי השיער. וכדי שלא תיאלצי לחדשו מדי חודש או חודשיים, ובכך לפגוע עוד יותר בשיער.

3. הצבע עדיין מזיק לשיער

צבעי שיער בלי אמוניה עדיין מזיקים לשיער, כי הם משתמשים בכימיקלים אחרים במקום באמוניה.
 
עד כאן לפוסט זה – מקווה שעזרתי לך ללמוד יותר על צבע לשיער בלי אמוניה 🙂
 
ואם את כבר כאן, אולי תתענייני גם בפוסטים הבאים:
איך לשמור על שיער צבוע
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!