טיפול קרטין - לשיקום שיער יבש, שרוף ופגום

כל מה שחשוב לדעת על טיפול קראטין משקם לשיער פגום

השיער שלך שרוף, חלש, או חסר ברק? נמאס לך מזה שהשיער שלך מתמלא קשרים בקלות וקשה לסירוק, או אולי מזה שהוא נפוח מדי? חולמת על שיער חלק ומבריק ממש כמו בפרסומות? אם ככה, מה שאת צריכה זה טיפול קראטין שיחזיר לשיער שלך את יופיו ואת מראהו המבריק, הזוהר והבריא. רוצה לדעת מהו טיפול קרטין לשיקום השיער, למי הוא מתאים, במה הוא שונה מהחלקת קראטין, ואיך הוא יכול לעזור לך לשקם שיער יבש ופגום? או שאולי את מחפשת המלצות לטיפול קראטין טהור מרוכז לטיפול ביתי? בכל מקרה, כל התשובות בהמשך.

טיפול קרטין

מה גורם לשיער פגום

ראשית, כדאי שנבין מה בכלל גורם לשיער שלנו להיראות פגום ולהישבר בקלות. הגורמים העיקריים במקרים אלו הם בדרך כלל:

1. שימוש במעצבי שיער חמים

שימוש בפן או במחליק לעיתים קרובות יחסית. אמנם זה עוזר לנו לעצב את השיער ולגרום לו להיראות יפה יותר בעיניינו. אבל, זה שורף את השיער, הורס אותו ומחליש אותו. ולכן לא בטוח שזה שווה את זה. אם השיער שלך שרוף, הרוס או דק ודליל – הפסיקי להשתמש במחליק, פן ומסלסל באופן מיידי. או לפחות הפחיתי ככל הניתן את השימוש בהם.

2. טיפולים כימיים כמו החלקות שיער

עשיית טיפולים כימיים שונים לשיער, כמו החלקת שיער. שימי לב שגם החלקה אורגנית, שנשמעת טבעית ובטוחה, הורסת את השיער ומחלישה אותו מאוד (ולעיתים גורמת לנשירת שיער).

3. סירוק לא נכון

סירוק לא זהיר מספיק. כלומר, סירוק שלא מתחיל מהקצוות וממשיך בהדרגה במעלה השיער. כשמתחילים לסרק מלמעלה, מהשורש – זה קורע את כל השיער. ולכן, מתחילים לסרק מהקצוות, ורק אז עולים כלפי מעלה בסירוק. גם סירוק מהיר או אינטנסיבי הורס את השיער ומחליש אותו. ואפילו המברשת שאיתה את מסתרקת, יכולה להשפיע. בהקשר זה, רצוי לבחור במברשות עדינות ובמסרקים שמתאימים לשיער עדין ודק, כדי למנוע פגיעה בשיער ונשירה.

4. חשיפה לשמש

חשיפה לקרינת השמש מבלי להגן על השיער, מאוד פוגעת בו. זה מייבש את השיער ומחליש אותו. ולכן, רצוי לשים כובע, או סרום להגנה על השיער מפני קרינת השמש.

כמו כן, גם גורמים גנטיים ותורשתיים, תזונה דלה או לקויה, וצביעות חוזרות ונשנות של השיער – יכולים לגרום לשיער פגום, יבש, חלש ודליל. וכך גם שימוש בתכשירי שיער לא איכותיים או כאלו שלא מתאימים לשיערך. ועוד.

כל אלו גורמים לשיער להיות יבש יותר, חלש יותר, בעל קצוות מפוצלים וחסר ברק. וכל אלו פוגעים בסיב השיערה, ובחוזק השיער, ומובילים לנשירת שיער. בנוסף, לבעלות שיער יבש יווצרו המון קשרים, מה שמקשה מאוד על סירוק השיער. השיער ייראה “חולה”, “שרוף”, או “מת”, והוא יאבד את הזוהר הטבעי שלו.

שיער פגום לעומת שיער בריא
שיער פגום לעומת שיער בריא

מה זה טיפול קרטין

סובלת משיער פגום, יבש והרוס? או אולי משיער נפוח מדי? אם כך, ודאי את מחפשת בנרות טיפול משקם לשיער או החלקה משקמת. ואם זה המצב – אז את פשוט חייבת לשמוע על טיפול קראטין משקם, שזה בין היתר גם טיפול קרטין להורדת נפח.

מה זה קראטין

קראטין הוא חלבון שנמצא בשיערנו באופן טבעי, שעשוי מחומצות אמינו וממרכיבים טבעיים אחרים . למעשה, השיער שלנו עשוי ברובו המוחלט מקרטין, חוץ ממינרלים כמו אבץ, ו-ויטמינים כמו ויטמין A. הקרטין נועד בין היתר כדי לצפות את השיער בחומר שקוף שמגן על השיערה ומעניק לה מראה חלק יותר ומגע נעים יותר. ולכן, נמצא את הקראטין בשימוש גם במוצרי טיפוח או בטיפולים כימיים שונים לשיער.

מה זה טיפול קראטין

המטרה של טיפול קרטין, הנקרא גם טיפול קרטין טהור לשיער, היא לשקם את השיער. ולכן שם נוסף של הטיפול הוא “טיפול קראטין משקם”. כך שאם השיער שלך יבש, פגום, צבוע, או עבר החלקה, או אם את סובלת מקצוות מפוצלים או מקושי מתמיד בסירוק – אז טיפול קראטין לשיער הוא בדיוק מה שאת צריכה כדי להחזיר לשיערך את מראהו היפה והבריא. כלומר, בזכות תכונותיו הייחודיות של חלבון הקרטין, תוכלי להחזיר לשיערך את הברק שאבד ממנו בזכות טיפולי קרטין.
בנוסף, זה מאפשר לך לצפות את השיערה בחומר ייעודי שמגן על השיער ומחזק אותו (כמו קרטין טהור שנמצא בשיער באופן טבעי). וזה אפילו מוריד את הנפח לבעלות שיער נפוח מדי, או גורם לשיער דליל מדי להיראות עשיר ומלא יותר.

שימי לב שטיפול קרטין לשיער אינו מחליק אותו כמו החלקת קרטין, אלא הוא רק משקם את השיער, מבלי לפגוע בו על ידי גיהוץ השיער עם מחליק (כמו שקורה בהחלקת שיער קרטין). למידע נוסף בנושא המשיכי לקרוא.

טיפולי קראטין מתאימים במיוחד לשיקום שיער פגום ויבש
טיפולי קראטין מתאימים במיוחד לשיקום שיער פגום ויבש, ויש גם טיפולי קרטין להורדת נפח השיער

מה ההבדל בין טיפול קראטין להחלקת קראטין

טיפול קרטין, הוא טיפול שהמטרה שלו היא לשקם שיער פגום, ולהחזיר לשיער את הגמישות, הברק והזוהר שאבדו ממנו.
ואילו החלקת קרטין זו החלקת שיער שמתאימה במיוחד לבעלות שיער צבוע, יבש או פגום במיוחד. מדובר בהחלקת השיער המומלצת ביותר כיום, שכן היא מסוגלת גם לשקם את השיער, ובכך היא מצמצמת למינימום את הנזקים האופייניים לטיפולים כימיים לשיער, כמו החלקת שיער.

ומה דומה בין שני הטיפולים הללו?

חוץ מזה שבשניהם משתמשים באותו החומר (קרטין), שני הטיפולים הם זמניים, ולא מובילים לתוצאה בלתי הפיכה. גם בהחלקת קרטין וגם בטיפול קרטין התוצאות הן זמניות, וחולפות לרוב לאחר כמה חודשים, עד שנתיים לכל היותר. זכרי כי השיער שצומח אינו עבר טיפול או החלקה. ולכן, ככל ששיערך הטבעי והחדש שצומח שונה מהשיער שעבר טיפול או החלקה, כך ההבדל ביניהם יהיה בולט יותר. וכך כנראה שתיצטרכי לעשות חידוש קרטין לשורשים או החלקה לשורשים. בנוסף, הקרטין ששמים בטיפולים אלו יורד ונעלם גם מאורכי השיערה עם הזמן. ולכן ישנו צורך מפעם לפעם לחידוש טיפול הקרטין גם על כל אורכי השיער.

טיפול קרטין משקם לשיער פגום
שימי לב - בהחלקת קרטין מגהצים את הקרטין שעל השיער עם מחליק. מה שמחליק מאוד את השיער. ואילו בטיפול קראטין רק מצפים את השיער בקרטין, מבלי לגהץ או להחליק אותו, וזאת לשם שיקום השיער.

טיפול קרטין - למי זה מתאים והאם זה מסוכן?

טיפול קראטין – למי זה מתאים?

אחד היתרונות העיקריים של טיפול קרטין זה שהוא מתאים לכל סוגי השיער. אין בעיה לעשות אותו על שיער רגיל, על שיער שומני, על שיער צבוע או על שיער פגום. אבל מה שכן – התוצאות של הטיפול לרוב יהיו משמעותיות ובולטות יותר עבור בעלות שיער פגום, חלש, מפוצל, צבוע או חסר ברק, יותר מאשר עבור מי שהשיער שלה נראה בריא ומלא זוהר מלכתחילה. ולכן, אם השיער שלך יבש, חלש או פגום, או אם את סובלת מ”חשמל סטטי” קבוע בשיער, זה טיפול השיער המושלם בשבילך. הוא יעניק לשיערך מגע רך כמשי, ויגן על השיערה מנזקים על ידי ציפוי השיערה בקרטין לשיער.
מחפשת החלקה להורדת נפח? אין צורך בהחלקה! היתרון של טיפול קראטין זה שבין היתר מדובר בטיפול קרטין להורדת נפח. כלומר, הטיפול יוריד את הנפח לבעלות שיער נפוח מדי. והוא יגרום לבעלות שיער דליל לקבל מראה של שיער עשיר ובריא יותר. והוא אפילו קצת נשמע “מושלם מדי”.

טיפול קרטין לשיער – סכנות

אז כעת נאזן את זה שטיפולי קרטין נשמעים כל כך מושלמים. הטיפולים האלו אמנם מתאימים כמעט לכל סוגי השיער, ובמיוחד לבעלות שיער פגום. ואמנם הטיפול יכול להביא לשיפור ולשיקום משמעותי של שיער יבש, צבוע, חלש או שברירי. אבל, יש בו גם סכנות. לפעמים, טיפולי קרטין, ובעיקר החלקות קראטין, יכללו שימוש בחומרים שפולטים גזים רעילים ומסוכנים לבריאות כמו פורמלין.

טיפול קרטין בהריון – האם מותר והאם כדאי?

בעקבות הסיבות שהוזכרו קודם, טיפול קרטין בהריון יכול להיות פחות מומלץ. למשל במקרה שאת עושה טיפול קראטין ובמספרה יעשו באותו זמן החלקת קרטין למישהי אחרת. אבל טיפול קרטין ביתי בזמן הריון לא אמור להוות בעיה כל עוד את עושה את זה נכון, וכל עוד מה שיש בטיפול זה רק קרטין ולא חומרים אחרים.
בכל מקרה, התייעצי עם הרופא שלך. אבל בדרך כלל כל עוד מדובר בטיפול קרטין ללא החלקה, לא אמורים להשתמש בפורמלין, ואז הטיפול הרבה פחות מזיק (אם בכלל). ולכן, תבררי זאת מראש עם הספר ועם הרופא שלך. או שתעשי רק טיפולי קראטין ביתיים, שהם הרבה פחות “מסוכנים”.

טיפול קראטין לפני ואחרי
טיפול קראטין לפני ואחרי. קראטין הוא דרך מעולה לשקם שיער יבש או פגום.

כל מה שחשוב לדעת על טיפולי קרטין

מה כולל טיפול קרטין במספרה

ההליך של טיפול קרטין במספרה יכול להזכיר את זה של החלקת קרטין, כי בשניהם מצפים את השיער בעצם באותו בחומר, שהוא הקראטין. רק שבטיפול קרטין ללא החלקה לא מגהצים את השיער עם מחליק, כפי שעושים בהחלקת שיער קראטין.
אז איך מתבצע טיפול קרטין במספרה? קודם כל, הספר חופף את שיערך. ואז הוא מניח על שיערך “מסכת קרטין ייעודית” (שזוהי פורמולה פשוטה המעורבבת עם אבקת טלק, דבק מקשר, ופורמלין) מהשורשים ועד לקצוות. והוא מוודא שהחומר הנוזלי מכסה את כל אורכי השיער שלך. לאחר מכן, תתבקשי להמתין עם החומר על שיערך, ובתום ההמתנה הספר ישטוף את החומר מהשיער שלך.

כמה עולה טיפול קרטין

מחפשת מידע על טיפול קרטין מחיר ועלויות? אז ככה… טיפול קרטין במספרה לרוב יעלה כמה מאות שקלים, עד אלף וקצת. לעיתים הוא יקרא בשם אחר כמו טיפול לאסיו או טיפול באמפולות לשיקום השיער. אך בכל מקרה הוא יכלול קרטין כחלק מהטיפול, גם אם יקרא אחרת. והמחיר, כאמור, לרוב יעמוד על כמה מאות שקלים עד 1500 שקלים לכל היותר. (למרות שאפשר למצוא טיפולי קרטין גם באלפיים שקלים או יותר).

טיפול קראטין לשיער לפני ואחרי

איך לעשות טיפול קראטין בבית

אחרי שלמדנו מה כולל טיפול קראטין במספרה, ואחרי שהבנו שזה יעלה לנו כמה מאות שקלים אם לא יותר מאלף שקל במספרה, נשאלת השאלה – האם ואיך אפשר לעשות טיפול קרטין לבד בבית? והתשובה היא, שזה בהחלט אפשרי, ואפילו מומלץ לדעתי. את החומרים שבהם הספרים משתמשים לעשיית טיפולי קראטין את בהחלט יכולה לקנות בחנויות שמשווקות מוצרי שיער. והמוצרים האלו אפילו נמכרים אונליין.

אז איזה מוצרים קיימים לעשיית טיפולי קראטין ביתיים? להלן סקירה של 7 המוצרים האיכותיים והמשתלמים ביותר שמצאתי:

1. אמפולות קראטין של נטורל פורמולה

מחפשת טיפול קראטין ביתי? אם ככה, את חייבת להכיר את אמפולות הקראטין של נטורל פורמולה.
המוצר מכיל קרטין טהור מרוכז לשימוש ביתי, והוא נמכר בסופר פארם. 4 יחידות של אמפולות בעלות של 50 שקלים.

אמפולות לשיער - נטורל פורמולה

2. סרום קראטין של לייף

מדובר בסרום של לייף המיועד לשיקום שיער יבש ופגום, שמתאים במיוחד לשיער שעבר החלקות או טיפולים כימיים.
המוצר מכיל 100 מ”ל ועולה 35 ש”ח במחיר מלא בסופר פארם – שזה בהחלט משתלם מבחינת עלות תועלת.

טיפול קראטין ביתי

3. מסכת קראטין של נטורל פורמולה

המסכה הזו מושלמת למי שמחפשת טיפול קרטין לשיקום השיער שאפשר לעשות באופן עצמאי בבית.
מסכת הקרטין של נטורל פורמולה מכילה 350 מ”ל, ועולה 40 ש”ח במחיר מלא בסופר פארם.

מסכת קראטין

4. מסכת קראטין של “סטייל”

מחפשת טיפול קראטין משקם שאפשר לעשות בבית? הכירי את מסכת הקרטין של “סטייל”, שמתאימה במיוחד לשיער שעבר החלקה או עיצוב בחום. מסכת הקרטין של “סטייל” מכילה 500 מ”ל, ועולה 35 ש”ח במחיר מלא בסופר פארם.

טיפול קראטין משקם

5. קרם לחות קרטין לשיער של “סטייל”

קרטין לשיער אפשר להשיג גם בצורת קרם לחות. כמו קרם הלחות לשיער עם קרטין ו-ויטמין E של חברת “סטייל”. הקרם מושלם לשיקום שיער יבש ופגום. המוצר מכיל 400 מ”ל ועולה 36 ש”ח במחיר מלא בסופר פארם.

קרטין לשיער

6. קרם לחות קרטין לשיער של “סטייל”

עוד דרך מעולה לטיפול משקם לשיער באמצעות קרטין לשיער, שאפשר לעשות לבד בבית, היא להשתמש בקרם ההגנה המכיל קרטין של “נטורל פורמולה”. מדובר בטיפול קראטין משקם שגם מספק הגנה מפני עיצוב בחום (לפי שימוש בפן או מחליק), וגם הגנה מהשמש. המוצר מכיל 150 מ”ל ועולה 40 ש”ח במחיר מלא בסופר פארם.

טיפול משקם לשיער

7. מסכת קרטין של טרזמה

עוד מסכה לשיקום השיער שנחשב לנהדרת ושמכילה קראטין לשיער – היא המסכה של טרזמה.
המסכה מכילה 300 מ”ל, ועולה 35 שקלים במחיר מלא בסופר פארם.

מסכת קראטין משקמת טרזמה

* התמונות של המוצרים שהוצגו נלקחו מאתר סופר פארם.

עד כאן לפוסט זה על טיפול קרטין לשיקום השיער. מקווה שעזרתי לך להבין מה זה “שיקום קראטין” ומה ההבדל בין זה לבין “החלקת שיער קרטין”. ומקווה שעזרתי לך להחליט האם זה מתאים לך, ואיך לעשות טיפול קרטין ביתי 🙂

יצא לך לעשות טיפול קראטין במספרה או טיפול קרטין ביתי? נשמח שתשתפי אותנו בתגובות.

ואם את כבר פה, אולי תתענייני גם בפוסטים הבאים:
מחליק שיער מומלץ.
איך להשיג שיער מושלם.
צבע שיער ללא אמוניה.
שיער שומני – מה גורם לזה ואיך מטפלים בזה.
איך לשמור על שיער צבוע.
איך לשקם שיער יבש בקיץ.

תגובות (4)

  1. אשמח לתשובה says:

    מה ההבדל בין המוצרים שהוצגו כאן לטיפול בבית? אני רוצה לשיער יבש ונפוח שלא עבר החלקה וכדו. מה יהיה לי טוב?

    1. says:

      היי נועה.
      כל המוצרים שהוצגו בסוף הפוסט מתאימים במיוחד לשימוש ביתי. הם נמכרים בסופר פארם, ומתאימים בדיוק לשימוש עצמאי בבית.
      אני אוהבת את השמפו, המרכך, המסכה וקרם הלחות עם קרטין לשיער של חברת “סטייל”. קרם הלחות המדובר הוא המוצר החמישי שהצגתי בהמלצות בפוסט. המוצרים האלו של חברת סטייל עוזרים לי עדי לטפל בשיער יבש ונפוח. הם מורידים את הנפח, אבל לא יותר מדי. והם מעניקים לשיער מראה מבריק ובריא.
      בנוסף כדי להוריד נפח בשיער אני ממליצה לך לחפוף פעם אחת (ולא פעמיים), ולהשתמש במרכך ומסכה עם קרטין לשיער. כמו אלו שהמלצתי, של חברת סטייל. לדעתי לשיער יבש ונפוח כדאי לחפוף כפעמיים בשבוע. אחרי החפיפה כדאי לשים סרום לשיער בעודו מעט רטוב, כדי לנטרל חשמל סטטי שגורם לשיער להיות נפוח.
      בהצלחה!
      קטיה

  2. עדי says:

    אהלן קטיה
    אם אני רוצה להשתמש בסרום בלי לעשות את הטיפול (הוא קצת יקר לי עכשיו) ולשים מסכה כל חפיפה, זה יעבוד?

    1. says:

      היי עדי, שאלה מצוינת. מהניסיון שלי, זה יכול לעזור גם אם רק משתמשים בסרום ובמסכת קרטין. בנוסף, יש לי חברה שהשיער שלה היה ממש הרוס מהצביעות שלה לבלונד (יש לה חום דיי כהה בטבעי), והסרומים והמסיכות ממש שיקמו לה את השיער. אבל שימי לב שזה יעזור רק בתנאי שתקפידי לגזור קצוות כל חודשיים-שלושה. וייתכן שבהתחלה תצטרכי גם לגזור 5-10 ס”מ של קצוות שרופים – אם השיער שלך ממש פגום בקצוות. וזאת כדי שהשיער החדש יוכל לצמוח באופן בריא ומוצלח יותר. אז לשאלתך, כן זה יכול לעזור, אם כי זה אינדיבידואלי ותלוי במידה בה השיער שלך פגום ושרוף. בנוסף, ממליצה לך להוסיף טיפת שמן רוזמרין לשמפו (על הידיים) בכל חפיפה – זה תורם לצמיחת שיער חזק ובריא, ואפילו מרחיק כינים. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!