איך להשתמש בטמפונים

שוקלת להשתמש בטמפונים בזמן מחזור ולא בטוחה שזה יתאים לך? רוצה ללמוד איך להשתמש בטמפונים? המאמר הבא הוא בשבילך.

יש כל מיני אביזרים היגייניים לזמן המחזור. יש לנו את התחבושות, את הטמפונים, את הגביעוניות, את תחתוני המחזור, ומה לא. והמאמר הזה, מיועד כולו רק לטמפונים. עד היום השתמשת בתחבושות ואת שוקלת לנסות להשתמש בטמפון, אבל אין לך מושג מאיפה להתחיל? רוצה לדעת מה ההבדל בין תחבושות לטמפונים, ולשאר השיטות לספיגת הווסת? הגעת בדיוק למקום הנכון.

איך להשתמש בטמפונים

איך להכניס טמפון?

אז, כאמור יש 4 שיטות לספיגת הווסת.

יש לנו את התחבושות – שמגיעות במגוון סוגים. יש תחבושות עבות יותר או פחות – תלוי במידת הספיגה שאת מעוניינת בה. והתחבושות גם נחלקות לסוג הקלאסי ולסוג “חוטיני”, שזו תחבושת צרה יותר, שמתאימה למי שרוצה ללכת עם חוטיני. הבעיה עם “תחבושת החוטיני” זה שהיא לא ממש מתאימה לספיגת הווסת של רוב הנשים, אלא היא מתאימה יותר ליום-יום (לא ימי מחזור), או כתוספת הגנה לטמפון שלך.

יש את הגביעוניות ואת תחתוני המחזור. שתי שיטות ספיגת מחזור חדשות יחסית, בהשוואה לתחבושות, ולטמפונים. הגביעונית זה בעצם כמו כוס, שמכניסים לפות, שהיא אוגרת את דם הווסת, בתוך הנרתיק. איך זה עובד? שפתי הגבעונית יוצרות אטימה עם דפנות הנרתיק ונוזלי הווסת נאגרים בה. כשהגביעונית מתמלאת, המשתמשת מרוקנת אותה ומנקה אותה לקראת השימוש הבא. בסוף הווסת המשתמשת מחטאת את הגביעונית ומאכסנת אותה עד לווסת הבאה. את הגביעונית מייצרים מסיליקון באיכות רפואית, מגומי או מאלסטומר תרמופלסטי. ואילו תחתוני המחזור, אלא פשוט תחתונים ייעודיים למחזור, שסופגים את דם הווסת. אני בעצמי לא ניסיתי את הגבעונית או את תחתוני המחזור, כך שלא אוכל לצרף ביקורת משלי על שיטות אלו.

וכמובן, יש לנו את הטמפונים. יש טפונים עם מוליך, ויש כאלה בלי מוליך. הטמפון זה בעצם סוג של גוש צמר גפן דחוס, שמכניסים לפות, והוא אוטם את דם הווסת. ואז כשהטמפון נספג בדי דם, זה הזמן להוציא אותו, ולהחליפו באחד חדש. היתרון בטמפונים בהשוואה לתחבושות, הוא שעם טמפונים אפשר ללכת חופשי עם חוטיני וטייץ – מה שלא ממש מתאפשר אם בוחרים בתחבושת. לא כי זה לא אפשרי פיזית, אלא כי זה לרוב פשוט לא יראה טוב, אם נלך עם חוטיני וטייץ, ועם תחבושת.

איך להקדים מחזור - איך מזרזים מחזור

איך להכניס טמפון

כדי לשים טמפון – כל מה שצריך לעשות זה לפתוח את האריזה שלו, ולהכניס את הטמפון לפות בזהירות.
למידע נוסף היכנסי למאמר שכתבתי על איך לשים טמפון.

איך להוציא טמפון

הוצאת טמפון זה קל. פשוט מושכים בעדינות את החוט והטמפון יצא איתו. רצוי למשוך את החוט של הטמפון באלכסון, לכיוון הצד הקדמי של הגוף. במידה וחשים בהתנגדות ומעין כאב, סימן שהטמפון אינו רווי מספיק בדם, ולכן רצוי לחכות עוד מעט טרם הוצאתו (אך בכל מקרה אין להשאיר את הטמפון יותר מ-8 שעות בנרתיק).

טיפ: אם את רוצה להתנסות בלשים טמפון – עשי זאת רק כאשר את באמת במחזור. אם את לא במחזור ותנסי להכניס את הטמפון – זה כנראה יכאב, כי הנרתיק לא יהיה רטוב מספיק.

 

עד כאן לפוסט זה על איך להשתמש בטמפונים – מקווה שעזרתי 🙂

ואם את כבר כאן, אולי תענייני גם במאמרים הבאים:

איך לזרז מחזור באופן טבעי
כאבי מחזור חזקים – כל מה שצריך לדעת
איך לעכב ולדחות מחזור
מחזור לא סדיר
איך למנוע ריח רע מהפות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!