מאמרי SEO ותוכן ירוק עד

בפוסט זה נלמד מהם מאמרי SEO ומהו תוכן ירוק עד וכן מהי חשיבותם בקידום אתרים אורגני.

את מנהלת בלוג, רוצה לדעת איך לפתוח בלוג שיקודם טוב בגוגל, או עובדת ככותבת תוכן?
מתעניינת בתחום של קידום אורגני או קידום אתרים בגוגל? רוצה להבין מהם מאמרי SEO האלו שכולם כל הזמן מדברים עליהם?
מעוניינת ללמוד מהו תוכן ירוק עד ולמה את חייבת לכתוב תוכן כזה לאתר שלך?

אם ענית כן על השאלות הקודמות, אז הפוסט הבא על מאמרי SEO ותוכן ירוק עד הוא בדיוק בשבילך.

כתיבת תוכן לאתרים

מאמרי SEO

מהם מאמרי SEO?

SEO זה קיצור ל- Search Engine Optimization : אופטימיזציה למנועי החיפוש. באופטימיזציה למנועי החיפוש הכוונה לאופטימיזציה (ייעול, שיפור) של מאמרים ועמודים באתר שלך, כך שיתאימו יותר לקידום אורגני במנועי החיפוש. מאמרי SEO הם למעשה אחד מהחלקים העיקריים והחשובים ביותר של קידום אתרים אורגני.
מאמרי SEO הם בעצם מאמרים המיועדים לקידום אתרים, שבהם נעשתה אופטימיזציה להצגת המאמר במנוע החיפוש.

רוצה לדעת איך לכתוב מאמרי SEO? להלן המאפיינים העיקריים של מאמרי SEO:

1. קידום של ביטוי מפתח

כל מאמר SEO נועד לקידום ביטוי מפתח עיקרי אחד, שאמור להכיל עד כ-5 מילים. לעיתים ניתן לקדם באותו מאמר גם כמה ביטויי מפתח משניים, הדומים לביטוי המפתח הראשי. לדוגמא, ביטוי המפתח העיקרי של פוסט זה הוא “מאמרי SEO ותוכן ירוק עד”. ביטויי מפתח משניים יכולים להיות ‘קידום מאמרי SEO’ או ‘יצירת תוכן ירוק-עד לקידום בגוגל’. בנוסף, רצוי שכל מאמר חדש באתר יקדם ביטוי מפתח חדש. כלומר, כזה שעוד לא השתמשתם בו בעבר.

2. כתיבת ביטוי המפתח בכותרת

ביטוי המפתח העיקרי צריך להופיע בכותרת של מאמר ה-SEO. בדיוק כמו במאמר זה, למשל. רצוי גם שביטוי המפתח יופיע בתחילת הכותרת. ולא באמצע הכותרת או בסופה. כשאת כותבת כותרת שמכילה את ביטוי המפתח, את מאפשרת גם לקוראים וגם לאלגוריתם של גוגל לדעת על מה מדבר המאמר שלך. למעשה, שימוש בביטוי המפתח בכותרת של מאמר SEO מעלה את הסיכוי שהמאמר שלך יופיע בגוגל תחת אותו הביטוי. ולכן היבט זה הוא כ”כ חשוב.

3. שימוש בביטוי המפתח בכותרות המשנה

במאמר SEO, בדרך כלל לפחות כותרת משנית אחת במאמר תכיל את ביטוי המפתח. על פי תוסף YoastSeo (תוסף של וורדפרס המסייע בביצוע פעולות טכניות של קידום אורגני), כדאי להשתמש בביטוי המפתח ביותר מכותרת משנה אחת. אבל, בכל מקרה, יש להשתמש בביטוי המפתח בפחות מ-75 אחוז מהכותרות במאמר. וזאת כדי לא לבצע אופטימיזציית יתר.

4. שימוש בביטוי המפתח ובמילים נרדפות בפסקה הראשונה

רצוי שביטוי המפתח יופיע בפסקה הראשונה באופן מדויק, ועוד פעם אחת במילים נרדפות או כנגזרת של ביטוי המפתח. זה מאפשר לקוראי המאמר להבין טוב יותר על מה אתן הולכות לדבר במאמר שלכם. ומבחינת האלגוריתם של גוגל, זה מבהיר לו בצורה ברורה יותר את נושא המאמר. וכמובן, זה מסייע לקידום אורגני של אותו מאמר בגוגל.

5.  שימוש בביטוי המפתח בכל חלקי הטקסט – אך לא יותר מדי

מאפיין חשוב נוסף של מאמרי קידום אורגני (מאמרי SEO) הוא שימוש בביטוי המפתח, בכל חלקי הטקסט. כלומר, חוץ משימוש בביטוי המפתח בכותרת, בכותרות המשנה, ובפסקה הראשונה – כדאי שיופיע גם באמצע המאמר ובסופו. בטקסט כולו רצוי שביטוי המפתח יופיע בין 4 ל-20 פעמים, תלוי באורך הטקסט. ההערכות בתחום קידום האתרים האורגני, גורסות כי שימוש במילות מפתח ביחס של כ-2% מהטקסט שלכם הוא האידאלי.

6. אורך טקסט של 400 מילים לפחות

אורכם של מאמרי SEO אמור להיות 400 מילים לכל הפחות. מאמר בן 100 או 200 מילים אינו נחשב למאמר SEO איכותי. וזאת פשוט כי זהו אינו מאמר בכלל, אלא פסקה קצרה ודלה בתוכן. כדי שתוכלו להכניס במאמר שלך תוכן בעל ערך וכן את כל מאפייני ה-SEO, את חיבת להשתמש בכ-400 מילים לפחות.
יתר על כן, שימי לב, שאין ספק שעדיף לכתוב מאמר SEO באורך 1000 או 2500 מילים, ולא באורך 400 מילים. ברור שזה יקדם את העמוד יותר טוב בגוגל, כי הגולשים יישארו יותר זמן בעמוד ובאתר. וכך העמוד יקודם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מאמרי SEO - קידום אורגני

תוכן ירוק עד

מהו תוכן ירוק עד?

תוכן Evergreen (ירוק עד) הוא תוכן שכותבים פעם אחת, אך הרלוונטיות שלו נמשכת לאורך זמן רב. כלומר, מאמר עם תוכן ירוק עד יהיה מעניין, רלוונטי ובעל ערך עבור הקוראים – בעוד שנה ובעוד שנתיים, כמו בעוד חודש מרגע כתיבתו.

דוגמא לתוכן ירוק עד: רוב מאמרי הבלוג הזה. נושאיהם ותכניהם של האתר עניינו אותי ואת רוב הנשים, לפני עשור – בדיוק כמו היום. למשל תכנים כמו “איך לעשות איפור מעושן“, “איך לעבור את המחזור בקלות“, “איך להשיג חבר“, “איך להסיר איפור כמו שצריך ולמה זה כ”כ חשוב?“, “מתי ואיך כדאי לעבור לגור עם החבר“, “איך לבחור שמלה לאירוע“, “מה צריך כדי לפתוח בלוג משלך?” וכו’ – הם תכנים ירוקי-עד. הם ימשיכו לעניין בנות ונשים גם בעוד עשור מהיום, ואין לרלוונטיות שלהם תאריך תפוגה.

דוגמא לתוכן לא ירוק עד: מאמרי רכילויות על סלבס. למשל רכילויות וידיעות על משתתפי העונה הנוכחית של האח הגדול או הישרדות. אין ספק שהרלוונטיות של הידיעות הללו לא תישמר ולא תהיה גבוהה באותה מידה, כמו ברגע פרסום אותן ידיעות. סביר להניח שבעוד שנה או שנתיים הכתבות הללו כבר לא יעניינו אף אחד. ולכן מדובר בתוכן שאינו ירוק עד.

למה כדאי ליצור תוכן ירוק עד?

המטרה של יצירת תוכן ירוק עד היא בעצם לכתוב ולהעלות פעם אחת מאמרים לאתר, במטרה שימשיכו להביא אליו תנועה גם שנים לאחר מכן. מכיוון שהתכנים ירוקי העד נשארים רלוונטיים למשך שנים, זה מעלה את הסיכוי שהם יביאו לנו תנועה לאתר גם בעוד שנה או אפילו עשור מהיום.

תוכן ושיווק באמצעות תוכן

מה הקשר בין מאמרי SEO לתוכן ירוק עד?

קודם כל, גם מאמרי SEO וגם תוכן ירוק עד – שניהם תכנים המיועדים לדיגיטל.

שניהם גם קשורים לתחום של קידום אתרים אורגני. כלומר, המטרה של שניהם היא לקדם את האתר אורגנית בתוצאות החיפוש של גוגל.

אך יש לשים לב: לא כל מאמר SEO כולל תוכן ירוק עד. ולא כל תוכן ירוק עד עומד בעקרונותיו של מאמר SEO.

אבל, הם כן יכולים לבוא ביחד. כלומר, אפשר למצוא מאמרי SEO שהם גם כוללים תכנים ירוקי עד.

הפוסטים מאתר Girl’s World שהוזכרו קודם לכן הם דוגמא טובה לתכנים ירוקי עד שהם גם מאמרי SEO.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!